dijous, 18 de maig de 2017

Siegfried

Posar-se en forma mes enllà dels cinquanta no es tant senzill com quan estàs a la teva trentena i per això tinc una quarta dietista.
Diu la meva quarta dietista que m'hauria de hidratar mes, i és que mai hi penso.
I precisament aquest es el primer canvi que posaré en pràctica., una botella d'aigua sobre la taula i després de la jornada laboral ha d'estar acabada.
La primera pauta sembla senzilla però la pauta s'ha de convertir en un habit i diu que calen vint-i-un dies repetint una pauta perquè es converteix en un hàbit, anem a veure que passa si ho poso en pràctica.
I Siegfried?
Fritz Lang va fer una versió magistral dels Nibelungos, han passat casi cent anys d'aquella versió però encara que els efectes especials siguin de cartró l'actuació dels actors són impresionants, mireu la cara del Siegfried, l'estàn enverinant?
Al final Siegfried mort en una caceria per culpa de una traició però no ho tenia clar que no el volguessin enverinar.
Jo veuré aigua, per si de cas.

dijous, 2 de març de 2017

Sprint Retrospective

Agile està de moda o almenys hi ha molta gent que en parla i que diu que els seus processos son àgils. I es que queda molt be dir que ets o la teva companyia és àgil, però que vol dir en realitat?

Segons la meva humil opinió la metodologia Agile va de fixar-se en els resultats, fer-se responsable del procés, revisar-lo i no parar de modificar-lo per optimitzar-lo sense deixar mai de tenint en ment els resultats.

Vull pensar que m'estic fent responsable del procés de cuidar de la meva salut i per això, després del primer sprint faig una retrospectiva per revisar que ha passat durant aquestes dues setmanes i quins canvis he de fer per seguir endavant.

Que ha anat be:
  • La kombucha - afegir aquest fermentat al dia a dia ha estat lo millor, energia a l'instant
  • El menu  etmanal i la compra setmanal, ens ha ajudat a tenir gairebé sempre la  nevera plena de verdures.
  • Pesar-se i mesurar-se cada setmana, ajuda a no perdre el foco i no deixar-se anar quan et trobes una setmana on no hi ha manera de agafar la rutina.
  • El llibre digital 'paleo sin excusas' ha estat una troballa. Nous menus, molt bons, nous ingredients que no coneixia i sobre tot llistes de la compra, i la comunitat 
Que no ha anat tant be:

  • La dieta cetogènica, encara que sigui cert que no es passa gens de gana, hi ha massa limitacions en la quantitat de verdura i sobretot de fruita, no em convenç com estratègia a llarg termini.
  • L'entrenament, encara que vaig fer la mitja marató a bon ritme, no he agafat rutina d'entrenament.
  • La compra de proteïnes de la llista setmanal. No he agafat la rutina de comprar el peix pels menus, perquè no trobat una peixateria on comprar els peixos del menú.
  • A partir del dijous es mes dificil de seguir el menu perque estic cansada
  • Poc seguiment en els esmorzars per poca preparació amb antelació
Quins canvis faré per millorar el procès i continuar endavant:
  • Utilitzar els menus que ja he treballat, canviar els menjars que no m'han agradat per altres ja habituals igualment sans.
  • Utilitzar mes exaustivament la llista de la compra i adelantar la preparació dels menus el cap de setmana per tenir menjar de reserva pels dijous/divendres
  • Preparar esmorzars amb antelació
  • Fixar els dies de entrenament, dilluns pilates, dimecres i dissabte córrer
  • Fixar el dia lliure, cumplir-lo i no fer dies lliures extres.